dilluns, 27 de febrer del 2017

Encuentro con Alejandro Amenábar

Aquest any es compleixen 20 de l'estrena de Tesis, la primera peli del director Alejandro Amenábar. Per aquest motiu l'academia de les arts i les ciències cinematogràfiques va organitzar un event, "Encuentro con Alejandro Amenábar" en el que es convidaba al director, que parlaria sobre la seva carrera cinematogràfica, a la sede de l'acadèmia, a Madrid. L'entrada era lliure per tothom i les entrades es repartien el mateix matí de l'event, a les 10, i la xerrada era a les set de la tarda. Quan em vaig assabentar de la notícia, després d'informarme bé, vaig veure que tenia dos problemes: El lloc i el dia. Madrid està molt lluny, i el dia és un Dilluns, que tinc classe. D'alguna manera que segueixo sense comprendre vaig aconseguir convèncer els meus pares per anar-hi, i així va ser.

Després de fer el treball de recerca sobre aquest director, al qual podria considerar un "idol" per a mi en el món del cinema, no podia deixar passar aquesta oportunitat. A més, tenint en compte que triga uns quants anys per a cada pel·lícula i que va estrenar Regressión el 2015, semblaba molt llunyana la idea de poder anar a una estrena en la que ell hi estigués.

Al final vaig poder aconseguir les entrades, i veure'l. Em va fer gracia el fet de saber algunes coses de les que va parlar (anecdotes sobretot) que jo vaig aprendre amb el tdr. Cal dir que va mencionar la nominació del curtmetratge de Reus "Timecode" als oscars, i encara que ara se sap que no ha guanyat, Amenábar va dir en el seu moment que creia que el guanyaría l'oscar.




Finalment vaig poder fer-li una pregunta sobre la mort a les seves pel·lícules, tema del que parlo al treball, i em va fer molta il·lusió.



En acabar em vaig apropar a on ell estaba, em va firmar un DVD de la seva obra i també vaig poder fer-me una selfie amb ell.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada